Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Gedigen Healer

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Gedigen Healer Empty Gedigen Healer fre 28 jun 2013 - 1:30

Spookz


Gäst

Hej karlar&fruntimmer!

Jag tänkte börja lite kort, mitt namn är Bobby 22 vintrar gammal och gillar whiskey. Bor för nuvarande i Gävle och jobbar inom industrin på Sandvik.

Nu till det lite mer relevanta sakerna, jag började känna dendär kalla kåren och suget efter att spela i kroppen efter jag varit borta en månad i Thailand på sup semester i Januari så jag tänkte jag ger det väl ett försök igen då för ToT såg ju ganska lockade ut och jag saknade känslan av heroic progression.

Jag började spela tidigt i vanilla beta och har kört till&från med lite pauser här och där men vem har inte det efter så många år!
Det hela började med att jag och ett par kompisar skulle testa på detta spelet vilket vi fastnade för direkt. Min största prestation i vaniljen var väl att få min Gnome Mage till Field Marshal på Houmarush. Samt att jag raidade till och från på min Orc Warrior efter det och lyckades cleara allt fram till Naxx40 vilket jag inte orkade med då jag hade fullt upp med skola på den tiden.

I TBC så tog jag ett nytt kliv som warlock, det var så länge sedan så jag kommer inte ens ihåg namnet på guilden jag körde med. Vi var väl inte sådär superseriösa men vi lyckades iallafall cleara BT/MH och Sunwell i nuvarande patcher. Mu'ru 2% whipes prenerf som bäst. Så det tog inte många dagar innan wotlk kom ut efter vi lyckades downa KJ.
Wotlk har jag inte så mycket att säga till om då jag tog en kort paus efter sunwell progression. Jag kände att dps var inte riktigt min grej, hur kul var det igentligen att hålla curse of elements uppe och spamma shadowbolt ändra fram till sunwell då det blev affliction istället.
Så jag levlade en paladin som jag höll igång med ganska flitigt i pvp som holy.
Lyckades få Deadly/Furious Glad och 2,7k 3's achivement och Arena Master.

Så mycket pve blev det tyvärr inte förrän väldigt sent in i expansionen och jag progressade bara icc 25normal.

Men sen så kände jag mig motad att prova på lite heroic raiding igen när cataclysm kom till dörren. Det började lite smått med min holy paladin som jag migratade till Twisting Nether och började spela med några kompisar och progressade i BoT och BD. Jag kände mig hemma socialt då det var mycket trevliga personer i guilden men dom ville inte ha lika mycket utav spelet som jag ville så efter några veckor så kände jag att det var tid att byta upp sig lite. Spela med personer som spelar spelet som jag gör och vet vad som händer när man klickar på keybindsen!

Så jag tog kontakt med Srizzle ifrån Inner Sanctum och efter lite prat och skrivande så blev det en intervju via ventrilo och jag blev accepterad som en Holy Paladin i deras roster.

Jag raidade inte speciellt länge med Inner Sanctum men jag lyckades vara med på 13/13 25hc i T11. Raiding dom körde med passade mig perfekt, jag älskade raidsen och den seriösa spelstilen när det gällde. Men jag kände aldrig att jag kom in i guilden då de flesta raidloggade ganska mycket så den sociala biten fattades för min del. Jag gillar den sociala biten minst lika mycket som jag älskar progression raiding. Sitta och prata skit efter raids eller vad som helst.

Så det slutade med att jag for tillbaka till Twisting igen till samma guild jag var med i tidigare som då hette Endless.

Efter vi dödat ragnaros heroic på 10man så disbandade guilden pga officers och guildleader slutade spela och ingen som ville ta över.
Så de flesta, mig inklusive gick med i Flat Earth Society där vi tog DS heroic som server #1 på Twisting Nether (Dock var jag tvungen att rerolla till en präst) Men jag är väldigt snabblärd och kan i stort sett alla healing klasser utantil så det var inga problem för min del.
Sen fick vi höra att Method skulle komma till våran server och vi visste att det skulle bli mycket trafik och kötider. Så vi flyttade server till sunstrider. Strax efter MoP släpptes var jag tyvärr tvungen sluta spela pga jobb utomlands.

Sen nu är vi tillbaka vid Thailandsresan igen efter ett break i spelandet.
Jag är nu ännu en gång med i Endless och vi började ganska sent att progressa i ToT. Just nu har vi 7/13hc men det är mycket roster issues och väldigt dåligt med bra spelare. Därav anledningen att jag ännu en gång i min karriär tänkte kolla om det är någon mer kapabel och seriös guild som vill ha en healer som kan spela i stort sett vilken klass som helst om det behövs.

Just nu sitter jag ännu en gång på min Präst och försöker komma någonvart med denna guilden men känner att jag vill ha ut mer av mig själv då det inte riktigt känns som man är på samma nivå som resterande folket även om jag gillar dem.

Och jag är extremt dålig på dethär med forum skrivande så det kommer inte finnas några fina undertexter eller något utan ni får klara er med "the wall of text) tyvärr. Jag kan spela dataspel men jag kan nog inte så mycket om resten om jag får säga det själv!

Just nu har jag min präst på 525 ilvl ;http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Cindey/advanced   Lite halvtaskigt gearad ännu men man får ta det man har sålänge.

Och sen så lvlade jag upp min paladin för att ha som potetiell main eller alt beroende på vad guilden behövde mig som. I detta fall blev det en alt, så har inte hunnit lägga så mycket tid på den då all fokus legat på main och progression för min del ännu.

Hoppas ni inte fått ont i huvudet och att ni fått lite information om mig och mina prestationer både innanför och utanför spelet.

Kort sagt om jag får säga det själv så är jag en väldigt erfaren och snabblärd spelare som inte nöjer sig med "lagom", strävar alltid efter nya mål och tävlar mot mig själv för att alltid göra bättre än förra gången.

Tack för mig och tack för att ni orkade läsa!

2Gedigen Healer Empty Sv: Gedigen Healer fre 28 jun 2013 - 8:25

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Hej du!

Det finns en del frågor som kommer upp efter jag läst din ansökan.

break, byta upp sig lite, jobb, orkade inte
Dessa negativt laddade ord är de man lägger sin första bedöming utefter, det vill säga att de väcker en del oro för oss som guild. Frågor som uppstår, t. ex. Kommer denne ta 'break' när det inte passar? Kommer 'denne byta upp sig' då det går kärvt? Eller kommer denne 'orka' progressen ut?

Den avgörande faktorn under progress är framför allt den tid vi spenderar. Utan en investerad och effektiv tid lyckas man inte som guild att uppnå de mål man har, i detta fall en så hög world rank som möjligt. Därav så finns det inte utrymme för individer som ej kan ta ledigt från såväl arbete som studier, likaså gäller de som inte besitter den vilja och kämparglöd som krävs.

Därav anledningen att jag ännu en gång i min karriär tänkte kolla om det är någon mer kapabel och seriös guild som vill ha en healer som kan spela i stort sett vilken klass som helst om det behövs.
Är du fäst vid healing eller kan du tänka dig att gå, t. ex. Shadow som mainspec ifall behovet finnes? Vi söker flexibla spelare, personer som kan tänka sig gå den klass och spec som verkligen behövs.

Och jag är extremt dålig på dethär med forum skrivande så det kommer inte finnas några fina undertexter eller något utan ni får klara er med "the wall of text) tyvärr.
Då man söker sig till något mer etablerat och seriöst sammanträde kan det vara bra att tänka igenom sin ansökan, grundligt, och därefter grunda sina punkter på viktig information som guilden vill ha. Kort sagt så är din ansökan för jävlig att läsa, då det inte besitter någon större struktur. Men läsbart, ja.

- Vissa ordval bör överses vid skapandet av ansökan, då vi som 'okända' inte kan tolka på det sätt du tänkt att det skall vara utformat.

Kort resumé
- Ansökan: slarvig och ej tillräckligt genomtänkt innan dess post.
- Någon direkt motivation till att DU skall bli antagen (förutom att du är snabblärd, som alla andra) finns ej.

Med detta sagt så kan det hela tas som ett nekande, men så är inte fallet. Jag ger dig en chans att skriva ett välformulerat och genomtänkt svar till mitt meddelande. Om du vill skriva det här i tråden eller via privata meddelanden är upp till dig!

Nelson, signing out!

https://sanitas.swedishforum.net

3Gedigen Healer Empty Sv: Gedigen Healer fre 28 jun 2013 - 12:53

Cindey



Hej igen och tack för det snabba svaret!

jag förstår er/din oro över vissa av dessa ordval och jag ber om ursäkt för missförstånd.

Angående Breaks
Jag har aldrig tagit break i mitten av en progression och när jag spelar så gör jag det till 100%.
Jag kan med stor säkerhet säga att min attendance vid progress kommer aldrig understiga 90%.

Mina avbrott gjorde jag när jag inte längre spelade progression förutom med FES då jag sa till i god tid innan MoP launch att jag inte skulle kunna vara med på T14 utan jag lämnade min plats till en ny priest healer och åkte iväg och jobbade under den tiden.
Kort sagt mina breaks har aldrig kommit så de kan skada guilden i helhet.

Nuvarande jobbet jag har är bara 25 minuter ifrån där jag bor och jag har själv översikt över mina arbetstider så jag har möjlighet att ta ledigt eller säga ifrån jobb om det behövs vilket jag inte hade lyxen att göra på den tiden då jag jobbade åt ett annat företag.

Spec

Jag har inga som helst problem att köra shadowpriest om det behövs.
Jag har möjligtvis inte lika stor erfarenhet inom shadow som jag har inom healing aspekterna då det är det enda jag har spelat på hög nivå av spelstil.

Varför Sanitas borde acceptera mig?

Är väldigt aktiv och social, är inte rädd för att lämna synpunkter angående boss strategier, säga vad jag tycker helt enkelt.

När man har spelat spelet sedan första betan i princip så har man extremt mycket kunskap om boss mekaniker. Det är väldigt sällan man ser någonting som är helt nytt så jag kommer med en hel låda av erfarenhet utav spelet i helhet

Då jag spelat på hög nivå förut så är kritik ofta väldigt informativt och som spelare och person är det bara lära sig av det.

Ni kommer ha en väldigt allsidig spelare som inte är rädd för att ta sig an nya saker. Div klasser/speccs osv.
Jag älskar pressen inom heroic progression, att ha förväntningar på sig och kunna prestera efter dem.

Vad jag förväntar mig ifrån Sanitas

Förväntar mig en stabil core med trevligt och socialt folk som gillar att spela spelet som jag gör. Att pusha bossranks tycker jag extremt roligt
och mer givande än någonting i detta spel.

Att vara social och ha kul är ett måste tycker jag så man kan hålla 100% fokus då det väl gäller under den hårda progress perioden.



Mvh Bobby

4Gedigen Healer Empty Sv: Gedigen Healer fre 28 jun 2013 - 18:15

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Tack för ditt svar!

Vi återkommer så fort vi har kommit fram till ett beslut.

https://sanitas.swedishforum.net

5Gedigen Healer Empty Sv: Gedigen Healer fre 28 jun 2013 - 21:34

sten


Officer
Officer

Usch, vilken fruktansvärd ansökan. Vart ska man börja?

Oturligt nog för dig så känner jag folk i FES så dina lögner angående perioden då du var där har blivit fångade.

Spookz skrev:
Så de flesta, mig inklusive gick med i Flat Earth Society där vi tog DS heroic som server #1 på Twisting Nether (Dock var jag tvungen att rerolla till en präst)

Detta stämmer inte alls. Du joinade FES långt efter DS progress var slut och det var infaktum Quantum som hade serverfirsts på TN på den tiden.

Sen att din trialperiod i FES slutade med att du nekades medlemskap på grund av att du var en genomusel healer nämner du inte heller.

Av detta att döma får man nog anta att hela din wall of text till apply får anses vara fylld av lögner och skitsnack. Att den förövrigt är väldigt dåligt formulerad och skriven som utav en 12åring är ju ingen höjdare heller.

Jag tror dock att du skulle passa in ypperligt i det svenska guildet Practice på Shattered Hand. Släng in en apply dit vetja!

/Sten

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet