Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Solwinas, ShadowPriest Ansökan

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Solwinas, ShadowPriest Ansökan Empty Solwinas, ShadowPriest Ansökan ons 1 jan 2014 - 17:03

Solwinas



Hej Sanitas!
Mitt namn är Robin Ekberg och jag är 18 år gammal, går tredje året på gymnasiet och bor i Tyresö, Stockholm.
Jag är väl helt enkelt en relativt normal 95'a som lägger ner mycket tid på att spela datorspel, framför allt WoW men också andra spel som DotA 2, CS:GO, Diablo III, DayZ, diverse singleplayer spel m.m.
Jag är väldigt sällan ute och härjar vilket gör att jag så gott som alltid är tillgänglig både under och utanför progress.


Karaktärs information:

Som rubriken säger så ansöker jag med Solwinas, min shadowpriest som just nu är på Shattered Hand där jag tidigare spelade med Practice på min Druid.
Jag började spela på min priest i slutet av WotLK och hade henne som mainchar enda tills jag rerollade Balance Druid för Practice efter ToT progress då Balance druid helt enkelt passad vår raidsetup bättre då.
Min speltid på priesten ligger på 251 dagar.

Solwinas Armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/shattered-hand/Solwinas/advanced
Gearet ligger bara på 560 ilvl som ni ser då jag inte haft henne som varken main eller mainalt under senaste patchen men förhoppningsvis så lär det inte vara ett problem under farm om jag kommer in på tryout.

Mina nuvarande andra karaktärer är Balance Druiden Lounz och Magen Aleiva, båda också på Shattered Hand. Dessa har båda bättre gear och experience den här patchen än min priest då båda klasserna helt enkelt varit bättre att ha med sig än shadow priest men Shadow är den specc jag alltid älskat mest och känt mig mest hemma med och väljer därför att ansöka som just shadow priest.
Armorylänkar till alts:
Lounz - http://eu.battle.net/wow/en/character/shattered-hand/Lounz/advanced
Aleiva - http://eu.battle.net/wow/en/character/shattered-hand/Aleiva/advanced

Det som saknas för mig på priesten är logs då jag som sagt inte spelat seriöst på henne denna patch men hoppas att min applikation visar tillräckligt om hur jag är som spelare och kan sedan bevisa det i raid istället! - Jag kan annars fixa logs från normal en vecka vilket åtminstone visar någonting även om det inte är lika seriöst som heroic logs, det beror på vad ni tycker.


Tidigare guilder och raiderfarenheter:

Jag kan börja med att säga att jag inte började spela WoW förrän absoluta slutet av TBC så jag har noll erfarenhet från Vanilla och TBC.
Jag lägger upp en kort lista på vad jag har lyckats döda medan det var endgame. Jag var inte i en seriös guild förrän MoP och fick då inga speciella world ranks under de andra expansionerna p.g.a. det.

WotLK:
3.0 - Allt utom 'The Immortal' och Obsidian Sanctum 25 med 3 drakar uppe.
3.1 - Inte många bossar som gick ner här, spelade ej speciellt mycket denna patch.
3.2 - Tog allt på normal och några bossar på Heroic, ännu en gång inget speciellt.
3.3 - Allt utom Lich King 25 Heroic dödades.

Cataclysm:
4.0 - 8/13 Heroic
4.2 - 6/7 Heroic
4.3 - 8/8 Heroic

MoP:
5.0 - 16/16 Heroic med Group Therapy på Ravencrest
5.2 - 13/13 Heroic med Practice på Shattered Hand
5.4 - 14/14 Heroic med Practice på Shattered Hand

Så kort summerat så hade jag inte lyckats med någonting speciellt i WoW förrän
MoP kom då jag började ta spelet mer seriöst och ville satsa på att synas och kommer högre upp på wowprogress då jag märkte att jag hade potential för att göra det.

Så, när det gäller guilder så finns det inte allt för mycket att säga.
Min första guild var Risen/Ash (Chromaggus/Kazzak) som jag spelade med under hela 4.0 och 4.1 tieret.
Efter det så bestämde sig jag och några klasskompisar att börja spela tillsammans och försöka göra en guild där jag var guildmaster under den större delen av vår tid. Vi blev aldrig en full guild och puggade alltid in ett par personer för varje raid och lyckades då bara ta 6/7HC i Firelands.
Under Dragon Soul började jag spela med en guild kallad Kamuflasjefylla på Ravencrest och dödade 8/8 heroic med dem och bytte sedan till Group Therapy under sista veckan av Cataclysm inför MoP. Jag spelade med Group Therapy hela 5.0 och en del av 5.2 men bytte sedan till Practice för riktig hardcore raiding för första gången. Spelade sen dess med Practice tills vi disbandade efter Garrosh och tog en paus efter det tills nu.

Även om jag bara spelat hardcore i ungefär 1.5 patch så har jag vetat sen innan att jag klarar av att spela hela dagar utan märkbara pauser för det är ungefär det jag gjort innan ändå med altrundor, achievement/mount jagande och reputation farmande.
Jag är en farmer/grinder som klarar av att sitta länge med samma sak helt enkelt.


Jag som spelare och Shadow Priest/Hybrid dps:

När det gäller mig som spelare så känner jag att jag är en person som har lagt ner och lägger ner mycket tid på att göra bra ifrån mig.
Jag kan sitta i timmar och träna olika variationer av speccs på dummies och i LFR/flex för att få fram vad som är bäst att spela med på olika bossar samt lära mig det utantill för att istället kunna fokusera mer på mechanics och taktiker under progress.
Jag är bra på att lyssna och gör det jobbet jag blir tillsagd och även om jag tycker det är ett mindre roligt jobb jag får så gör jag det så bra jag kan för att vi som en grupp ska klara av någonting.
Det jag dock känner är min starka sida är faktumet att jag är väldigt bra på att spela hybrid, jag förstår när det kan behövas offhealing och kan fokusera på att offheala om det behövs men vet också när det inte behövs och kan då istället gå för att minmaxa min damage, allt beroende på vad en bossfight tillåter och vad vi bestämmer i guilden att jag ska göra.
Jag håller alltid koll på min egna damage taken samt hur mycket andra tar samtidigt som jag håller koll på vart jag befinner mig, detta har jag lärt mig efter att ha spelat mycket healer på min priest under Icc och Cataclysm och det ligger kvar även när jag gått DPS. Det är nog också anledningen till att jag passar så bra som hybrid DPS.

När jag försöker komma fram till vad som är bäst för min klass så har jag ett antal olika metoder för detta.
Först och främst så sitter jag som sagt själv och jämför olika speccs i olika scenarios för att komma fram till en egen åsikt på hur jag ska spela, jag jämför mina resultat med simulationcraft och andra bra spelare av samma specc för att se vad de gör och om det är bättre/sämre. Jag håller mig alltid uppdaterad på ändringar om min klass och är direkt igång och testar nya saker när ändringar inträffar.

Som en kort summering så kan jag säga att jag vet vad min klass har för för- och nackdelar och jag har lärt mig att dra nytta av vad min klass är bra på. Jag är en person som klarar av att sitta länge med samma sak utan att tappa fokus och eftersom att jag har väldigt mycket fritid då jag sällan går på fester eller liknande så klarar jag av att spela i en hardcore guild som kan spela från tidigt på morgonen till sent på natten och kan uppoffra mitt sociala liv för det när det gäller.

Varför jag valde att ansöka till just er, Sanitas, är för att det känns som att de flesta i er guild har ungefär samma mål och tankar kring spelet som jag, faktumet att ni har från vad jag har sett skickliga och trevliga medlemmar i guilden och även att ni är en svensk guild passar bra då jag har vant mig med svensk raiding på senaste tiden och håller mig gärna inom de ramarna.
Stämningen i eran guild verkar trevligare än de flesta andra guilder jag har varit i innan vilket är ett stort plus!


UI och Addons:

http://sv.tinypic.com/r/2m3ixqr/5
https://www.youtube.com/watch?v=tFv5WcTtQhs (Japp, showoff!)

De addonsen jag använder mig av är  Bigwigs för encountertimers. Weakauras för procs, debuffs, ordningar m.m. för att hålla koll på saker som händer som inte syns på Bigwigs. Shadowed UF som ändrar alla unitframes till något jag är mer bekväm med.
Bartender 4 för att ändra och flytta på actionbarsen, Castbars, TimeToDie samt TargetHealthPercentage och Skada Damage Meter.


Uppkoppling och Datorinformation:


AMD Phenom(tm) II X4 850 Processor 3.32 GHz
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
8GB DDR3 Memory
~80Mb/s download och ~12Mb/s upload.

Jag har nästan aldrig haft problem med varken internet eller datorn under de åren jag har ägt dem, jag rensar nu min dator regelbundet för att hålla den i form och min uppkoppling är jag även ensam på vilket leder till att ingen annan kan skapa problem på den fronten.


Övrigt

Eftersom jag har både min druid och min mage vilka båda också är spellcasters så har jag alts av samma roll för gear rundor och kommer såklart byta över dessa karaktärer också. Vid behov kan jag absolut också byta till druiden eller magen för en viss bossfight där det behövs mer eller t.o.m. en hel patch om det vore bäst för guilden då jag absolut kan prestera på samma nivå med dessa klasser om det skulle behövas.
Eftersom jag redan känner till de flesta i eran guild och har konverserat med er samt att ett fåtal andra spelare från Practice gick över till er gör eran guild till ett ännu mer självklart val för mig.
Som sagt så vet jag även vad hardcore går ut på. Jag förstår att jag måste fokusera all min brainpower på WoW under progress och får lägga undan det sociala livet under den tiden. Jag har aldrig riktigt haft ett problem med närvaro då jag alltid sitter inne på datorn ändå så är alltid redo att spela under progress!


Avslutande Ord:

Jag är väldigt seriös med att gå med i eran guild inför Warlords of Draenor och vill nu mer än någonsin vara en del av en guild som ligger på toppen där jag kan bevisa min kapacitet inom raiding.
Jag kan mer än gärna ställa upp på en 'intervju' på skype också om ni känner att ni har frågor till mig om någonting, lägger till några kontaktmedel nedan. Utom det så får jag tacka för er tid och sätta mig här snällt och vänta på svar.

Skype: Solwinas
Battletag: Solwinas#2288

2Solwinas, ShadowPriest Ansökan Empty Sv: Solwinas, ShadowPriest Ansökan tor 2 jan 2014 - 11:03

Sne

Sne

Vem fan använder tinypic?


Sorry för OT Smile

3Solwinas, ShadowPriest Ansökan Empty Sv: Solwinas, ShadowPriest Ansökan tor 2 jan 2014 - 15:25

Solwinas



Well... Ingen speciell anledning till varför jag använder tinypic faktiskt, bara blev så! Smile

4Solwinas, ShadowPriest Ansökan Empty Sv: Solwinas, ShadowPriest Ansökan tor 2 jan 2014 - 21:06

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Trial efter intervju.

https://sanitas.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet