Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Goobi, 90 Combat rogue

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Goobi, 90 Combat rogue  Empty Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 12:27

exazz



Hej sanitas!
Har planerat att lägga en ansökan här sen jag hörde om er och tänkte vara väldigt ambitiös med min ansökan men då det inte är långt kvar till tier release tänkte jag att jag lägger en väldigt grundlig ansökan så ni har den tiden ni behöver för att gå över min ansökan! //exazz

Jag tänkte börja med en brief introduktion,
Jag heter Fredrik Åkerlund och har spelet elektroniska spel sedan barnsben, jag är 17 år gammal och har inga andra hobbys eller sysselsättningar.
Jag går en teknik linje på Österåkers gymnasium i Åkersberga!
När jag var mindre sportade jag väldigt mycket vilket lett till att jag har blivit en väldigt tävlings inriktad människa med höga ambitioner.

Lite om mina Prestationer och meriter,
När jag var 15 år spelade jag tier 11 Med Loot FTW (joinade precis innan dom klarade av contenten fick min första raid efter att allting var nere)
Slutade strax innan firelands för att lira Rift, Tog en world second Lord greenscale i GSB med guilden Avarice.

Om min karaktär Goobi, Click it to win it ,

Det ni kommer att få se på min armory är min nuvarande Horde rogue. Kan väl börja med att säga att jag sålde lite possesions i Diablo 3 och pengarna bör vara på mitt konto senare idag Absolut senast imorgon och då faction changar jag varesen jag kommer in eller inte.
Jag har full förståelse att ni tycker min rogue ser väldigt "gimp" ut atm.
Andledningen till detta är att majoriteten av mina guld är på Alliance sidan.
Har även inte farmat någon reputation alls då jag har för mig att den resetar när du faction changar, däremot har jag alla intents att farma min reputation när jag är alliance.

Ni kommer även se flaws i min reforging och enchanting. Detta är för att jag väntar tills jag har dom bitarna jag vill saknar fortfarande ca 6 stycken tror jag. Detta ska dok gå å fixa tills ikväll. Tänkte demonstrera lite efter hur jag kommer att bygga min rogue tills ondag,

Agi>2550 Expertise>2550 Hit>Haste>mastery>crit Expertise

Det jag saknar just nu i mitt gear är
Hit haste gloves eller crafted
Expertise mastery legs,
Haste mastery head, obtained
Hit haste ring obtained
Hit crit back
Expertise Haste boots
Haste expertise bracers
Potentialy även ett eller 2 epic vapen med en hel del tur.

Lite om mina talents,
Först å främst valde jag combat då jag tyckte att alla items i denna content var bäst anpassade för combat, Tycker även att Combat är en väldigt underhållande specc och är relativt säker på att det är top dps specc, Kommer självklart anpassa mig om det ändras


I min första tier
Har jag valt shadow focus då vannish blir nu inte bara en threat reset utan även en dps cooldown. finns inget annat alternativ i denna Tier.


I min Andra tier
Får jag välja bland en del utility talents, denna kommer ändras och anpassas efter omständigheter.
Rullar just nu med combat readiness då jag ser att det är den mest effektiva när jag farmar Hc's.


I min Tredje tier
En rad med fler utility / survival options. Denna kommer inte se lika dan ut på någon encounter!
Bla buffar den våran mest redan brutna spel "feint". Denna går att kasta utan target och kosntant! 65% aoe reduction och 30% reduction på allt annat om jag väljer att lägga i denna!

Leeching poison, Nu i Mists of pandaria har dom ändrat poisons en hel del. Vi behöver inte längre Spell hit cap.
Instant poison är inbakat i Deadly poison.
Vi får ha en Dmg poison och en utility poison,
Leaching poison är en Poison som låter mig heala för 10% utav damage done. Kan tänka mig att denna kan komma till use i encounters då jag måste lägga all energy på att Dpsa samtidigt som det är en bra mängd sustained damage!

Cheat death, Kan komma till nytta i encounters då det är mycket spike damage! som phase transition på ragnaros hc?


I min Fjärde Tier
I min fjärde tier får vi välja bland movement abilities.
Dom 2 jag anser vara viable i denna tier är Preparation och shadowstep. Möjligt att man kan lira med shadowstep på vissa encounters.
Men för stunden spelare jag med preparation, jag nämnde att Vannish var en dps increase i Tier ett och detta gör att jag får en till! kan även användas för dubbel cloak? eller dubbel sprint? Kanske båda!


I min Femte tier
denna tier är den tråkigaste jag sett av alla tiers i hela spelet! inkluderar andra klassers tier!
Iaf enda Valet vi har här är prey on the weak, Väldigt osjälviskt val men stunnar sällan endå!?


I min Sjätte tier
Möjligt att man skulle kunna spela med versatility då det är mänger och då menar jag MÄNGDER med target switches. Men 99-100% av tiden kommer jag att spela med anticipation då detta är en riktigt användbar talent som ökar din dps med en hel del!


Glyphs

Major

Feint, increased duration FTW
Sprint, Ökad movement speed
Adrenaline rush, Mandatory reducar GCD under AR med 0.2
Shiv, Reducar cooldown med 2 sec! lägger bara in denna för att den kan säkert komma till användning någon gång under denna expansion även om det inte är just denna tier

Minor

?!?!?!?!
Snacka om att ge oss gimp glyphs inget av use annat än safe fall ZZZZZ


Data Speccs

I7 2600k
560 TI intern överklockat
8 Gb 1666 hz ram (tror jag?)
6-8 Mbit/s lina Tele 2

Gaming historia

Jag började spela Wow i december 2006, Var ca 11-12 bast så lirade inte något vidare seriöst annat än å döda hogger, När wotlk kom Lirade jag CS och återupptog inte wow förän ToC Patch.

Joinade ett svensk guild som horde på Grim batol, Guildet hette ikkitousen. Vettefan vart dom tog vägen, i varje fall lämnade jag för att Spela alliance.

Joinade twentyfourseven ett disbandat guild utav en hunter vid namn isvarm.

Migrerade tillbaks där jag började min wow karriär joinade raise again. pga lack utav dedikation och ingen vill progressa miggade jag tillbaka och spelade casualy tills Cataclysm.

Cata släpptes jag joinade tectum. Ett till disbandat guild på denna server!?! dom var i toppen då dom spelade men jag lämnade innan dom disbandade,

Joinade Loot FTW precis innan dom hadde dödat allting och fick inte min första raid förän efter dom hadde dödat allting. Passade min trial men då mina vänner började spela Rift Quitade jag wow för stunden och började lira Rift.

Tog inte lång tid i rift tills jag hittade ett guild namnet på guilden var Avarice jag tog en World second i GSB på lord greenscale detta är inte världens accomplishment då Spelet var aldrig något vidare stort eller competetive.

Alla polare slutade spela så det gjorde då jag men migrerade tillbaka till Grim Batol Då jag joinade pieces som var ett guild som återupptogs i Firelands, Jag joinade som rogue och fick sedan rerolla DK när DS släpptes för att våran gick inaktiv och vi hadde en annan rogue.

I februari tyckte jag att det var lack of content och tog en break tills mop släpptes, jag började spela HoN och sedan Diablo, Tjänat ihop en bra mängd pengar på diablo och har ni all focus på Wow och alla intentions att Lira på en hög nivå!



Varför vill jag joina er?

Ni verkar ha Väldigt höga ambitioner vilket även jag har.
Och om jag förstår wowprogress rätt verkar ni vara ett stabilt guild som har varit med under en längre tid!


Long story short, jag strävar alltid efter att vara BÄST


Låt mig gärna veta om det finns någonting ni vill veta antingen på forumet eller på skype, fredrik_akerlund
eller på min email Fredrik_akerlund@hotmail.se
EDIT: EMAIL LÅST FÖR ATT JAG LOGGAT IN FRÅN FÖR MÅNGA PLATSER



Senast ändrad av exazz den lör 29 sep 2012 - 19:54, ändrad totalt 3 gånger

2Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 12:37

exazz



OBS notera att jag inte har någon beta erfarenhet!
Och är även ledsen för wall of text har försökt göra så att ni kan hitta det ni söker enkelt i ansökan

3Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 17:33

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Tack för din ansökan. Vi återkommer inom kort!

https://sanitas.swedishforum.net

4Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 22:38

exazz



Lite complications, jag sålde Diablo 3 guld för 26,5 euro då blizzard tar 1 euro trodde jag att jag skulle ha 25 euro, Valuta kurserna har ändrats över 1 dag, och nu behöver jag vänta ytterligare en dag då jag bara fick ut ca 24 och faction change kostar 25! :<<<<

5Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 23:44

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Som du förstår så ställer vi höga krav på våra medlemmar vad det gäller attendance i både progress- och lootraids.

Det enda jag kan se som något negativt är att du lade ned spelet då det "lackade content". Det är här jag börjar fundera och även behöver fråga: finns det chans att du lägger ned spelet då det "lackas content"? Isåfall är vi inte intresserade.

Vi kämpar ständigt för en aktiv guild, dvs att vi oavsett content hittar på saker utanför raids. Det är detta folk behöver insé då det endast inte bara är raidande som krävs utav de medlemmar som infinner sig i guilden.

Hur som helst så verkar du som en intressant förmåga, vilket jag 100% säkert skulle tro vara ett tillskott i vår core.

Vi återkommer.

https://sanitas.swedishforum.net

6Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue lör 29 sep 2012 - 23:50

exazz



Förstår oron och det har utan tvekan hänt att jag slutat spela ett tag, önskar jag skulle kunna ge er någon sorts garanti på att jag verkligen kommer att lira nu. Allting jag kan säga är att jag är riktigt taggad.
Tbh har det funnits fler andledningar till att jag slutat spela än endast lack of content, när jag slutade pga "lack of content" var det så att jag lämnade pieces pga av att intresset utav att Spela DK inte fanns längre så såfort dom hittade en annan dom kunde lira med fick jag lämna, joinade ett annat guild med min rogue men att sedan Progressa samma sak om igen då det inte var häften så effektivt var ganska avtändande!

Hoppas ni fick svaran ni leta efter!

// exazz

7Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue sön 30 sep 2012 - 0:23

Nelson

Nelson
Officer
Officer

Då har vi fått ytterligare en bild.

Vi vill gärna samtala med dig på ventrilo imorgon. Se till att viska någon av oss officers imorgon middag/eftermiddag.

https://sanitas.swedishforum.net

8Goobi, 90 Combat rogue  Empty Sv: Goobi, 90 Combat rogue sön 30 sep 2012 - 0:27

exazz



Okej ska görat! vi får pratas vid imorgon, Är helg så spelar hela dagen!

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Liknande ämnen

-

» Albin Molander Rogue

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet